Natchnął mnie przedostatni wykład z Farmakologii, na której profesor opowiadał o gazach bojowych takich jak VX, sarin, soman czy tabun. Jak one działają? Otóż wszyscy mamy coś takiego jak nerwy. Te nerwy przekazują impulsy do mięśni. Jak to się odbywa? Z końcówki nerwu uwalniana jest niewielka ilość acetylocholiny. Pod wpływem tej acetylocholiny mięsień się kurczy.… Continue reading O nikotynie, gazach bojowych i środkach na pasożyty
How is SMOK architected
This article aims to detail that basic ways that we develop software at SMOK sp.z o. o. You might also want to read another article about SMOK, namely SMOK – a study of a case. What is SMOK and why is the example important? SMOK is a company that’s been founded around 2018 by two accomplices… Continue reading How is SMOK architected
Designing stuff in Python
While navigating the murky waters of writing not only correct but also extendable, easy-to-read, well just let’s say it’s good code, I’ve had a lingering thought. How to I write my code to be testable? What are the guidelines to testing? Here go my considerations from today. The Environment design pattern This is the pattern you’d… Continue reading Designing stuff in Python
Configuring GitLab behind a reverse proxy
Many of you are discouraged by the arduous task of making a GitLab run behind a reverse HTTPS proxy. What is an reverse HTTPS proxy? It’s a (preferably letsencrypt hooked) Web server that terminates SSL and routes your URLs into correct services. This terminator should be a nginx (if not, please adjust respectively). This article… Continue reading Configuring GitLab behind a reverse proxy
Recenzja “Tworzenia gier 2D i 3D…”
Na stronie koleżanki ukazała się kolejna moja recenzja, tym razem książki “Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal”. Zapraszam do lektury pod adresem https://majkabloguje.blogspot.com/2024/01/788-tworzenie-gier-w-kilku-sowach.html! Gwoli ścisłości i reliability załączam tutaj jej tekst. Tekst Będąc jeszcze młodym programistą – maksymalnie podstawówka – i zapalonym fanem języka Turbo Pascal (o którym złego słowa nie dam… Continue reading Recenzja “Tworzenia gier 2D i 3D…”
Some words about Python to prior Java programmers
tl;dr – if you class name ends with Collector, Executor or Task, did you consider writing collect(), execute() or task() instead? Dude, not everything is a class. In Java, you cannot have free procedures. In Java if you wanted just a behaviour, you would define a class with a constructor and a single routine, say… Continue reading Some words about Python to prior Java programmers
O grupach heteogenicznych
Chciałbym w tym momencie opowiedzieć Państwu, jak to jest być starostą na 1 roku Ratownictwa medycznego niestacjonarnie. Starostą zostałem wybrany (przez panią opiekun roku) w momencie, jak nikt się na pierwszym spotkaniu nie zgłosił żeby nią być. W momencie gdy pani opiekun stwierdziła, że będziemy tu siedzieć do wieczora, złamałem się i postanowiłem zostać starostą.… Continue reading O grupach heteogenicznych
Dobre rady pana ojca
czyli porady zebrane w trakcie 20+ lat doświadczenia z informatyką. Ten artykuł może być od czasu do czasu aktualizowany, dlatego walnij sobie zakładkę i wracaj tu średnio raz na 2 miesiące. Usunę ten disclaimer jak uznam, że jest skończony. Artykuł pisany jest również ze sporym zboczeniem backendowym, ale nawet frontendzi znajdą tu coś dla siebie.… Continue reading Dobre rady pana ojca
Rzeczy o których dowiedziałem się dopiero po trzydziestce – cz. 2
Druga część postu-rzeka “Rzeczy o których dowiedziałem się dopiero po trzydziestce”. Tym razem o szczęściu, oraz o umiejętnym zarządzaniu nim.
What I know about gamedev
Today, a realization struck me. In my life I have published 2 fully featured games (along with the domain and so on). This theoretically grants me the right to do a short ex-cathedra. What games did you make? I made two fully-featured games. First of them was called Bellum, and was essentially a browser-based strategy… Continue reading What I know about gamedev